سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدقه دارویى است درمانبخش و کردار بندگان در دنیاى آنان پیش دیده‏هاشان بود در آخرت ایشان هرچه را در این جهان کنند ، در آن جهان بینند . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :1
کل بازدید :27467
تعداد کل یاداشته ها : 66
103/2/29
8:32 ع

پاراسومنیا چیست؟ علت راه رفتن و حرف زدن در خواب


 

  • پاراسومنیا چیست؟ علت راه رفتن و حرف زدن در خواب

    منظور از «پاراسومنیا» پدیده‌های حرکتی، کلامی یا تجربی است که با خواب فرد در ارتباط است. بسیاری از افراد حداقل یکی از اختلالات پاراسومنیا را در طی عمرشان تجربه کرده‌اند و یا در اطرافشان افرادی را می‌شناسند که از این اختلالات رنج می‌برند.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا، اگر فرد در حالی که خواب است از رختخواب بلند شده و راه برود دچار اختلال راه رفتن در خواب است. در اکثر مواقع فرد قبل از راه رفتن در بستر می‌نشیند و به اطراف نگاه می‌کند.

    در این حالت با اینکه چشمان فرد باز است، نسبت به اتفاقات اطرافش هوشیاری ندارد و بیدار کردن وی بسیار سخت است. اگر هم فرد بیدار شود خیلی گیج است و کارهایی که انجام داده است را به یاد نمی‌آورد.

    ممکن است فرد راه رفتن ساده حین خواب داشته باشد و یا حتی بعضی از فعالیت‌های روزمره را انجام دهد. جا به جا کردن مبلمان یا بالا رفتن از پنجره و در موارد نادری فرد سوار اتومبیل شده و حتی مسافت طولانی رانندگی کرده است.

    اختلال خواب


    علل و نشانه‌های راه رفتن و حرف زدن در خواب

    وحشت شبانه

    یکی از مشکلات شایع حین خواب که خانواده‌ها را نگران می‌کند وحشت شبانه است. در این حالت فرد روی رختخواب می‌نشیند و با جیغ و فریاد باعث بیدار شدن دیگران می‌شود.

    چشمان فرد باز است ولی هوشیار نیست، بسیار ترسیده است و تعریق و تنفس تند دارد. فرد از رختخواب بیرون می‌پرد و ممکن است اشیا را پرتاب کند و به خود یا دیگران آسیب برساند. در این حالت فرد به سختی از خواب بیدار می‌شود و اگر بیدار شود گیج است.

    در اکثر اوقات بعد از بیدار شدن فرد چیزی را به یاد نمی‌آورد یا ممکن است قسمت‌های کمی از یک رویا را بازگو کند.  وحشت شبانه بیشتر در یک سوم ابتدای شب رخ می‌دهد.

    این عارضه در بچه‌ها شایع‌ است و حدود 6.5 درصد کودکان به آن مبتلا هستند. دختران و پسران به یک نسبت درگیر این بیماری می‌شوند. شروع آن بین سن چهار تا 12 سالگی است. اغلب کودکانی که وحشت شبانه دارند سابقه صحبت کردن در خواب و راه رفتن در خواب را نیز دارند. در افراد بالغ نیز شیوع وحشت شبانه بسیار کمتر است. این بیماری نیز جزء ژنتیکی و فامیلی قوی دارد.

    در افراد بالغ اگر سابقه اختلال دو قطبی، اختلالات افسردگی و یا اختلالات اضطرابی وجود داشته باشد، وحشت شبانه در آنها شایع‌تر است. ولی در بچه‌ها کمتر با اختلال روحی – روانی ارتباط دارد. وحشت شبانه در بچه‌ها معمولا بعد از 10 سالگی برطرف می‌شود، اما بالغین نیاز به بررسی توسط متخصص خواب دارند تا در صورت اختلال همراه تشخیص و درمان شوند.

    فلج خواب

    گاهی اتفاق می‌افتد که در شروع به خواب رفتن و یا هنگام بیدار شدن از خواب، فرد بیدار است ولی قادر به حرکت دادن بدن خود نیست، به این حالت فلج خواب می‌گویند.

    فلج خواب می‌تواند یکی از نشانه‌های نارکولپسی (نوعی اختلال خواب با خواب آلودگی بیش از حد روزانه) باشد. در غیاب سایر علامت‌های نارکولپسی به این عارضه فلج خواب ایزوله می‌گویند. در طی فلج خواب ممکن است فرد قادر به صحبت کردن نباشد، نتواند اندام‌ها و بدن و سر را تکان دهد ولی تنفس وی نرمال است.

    فرد کاملا هوشیار است و می‌داند در اطرافش چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اگر کسی فرد را در این حالت تکان دهد یا با او صحبت کند به حالت نرمال بازمی‌گردد.

    گاهی با تلاش زیاد فرد برای حرکت دادن خود، فلج خواب خاتمه می‌یابد. این حالت برای فرد ترسناک و اضطراب آور است، ولی هر بار فقط چند ثانیه یا چند دقیقه طول می‌کشد. فلج خواب از سن 10 سالگی به بعد رخ می‌دهد، ولی در دهه دوم  یا سوم  شایع‌تر است. این اتفاق معمولا اولین بار در حدود 14 تا 17 سالگی رخ می‌دهد. این اختلال خطری برای فرد ندارد و حتی اگر سایر علائم نارکولپسی وجود داشته باشد، مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

    علائم دیگر نارکولپسی، خواب آلودگی شدید روزانه به همراه حملات ناگهانی خواب در طی روز و خواب مختل در طی شب است. برخی از عوامل باعث افزایش بروز فلج خواب می‌شوند، مانند کمبود خواب، برنامه خواب متغیر و استرس روحی – روانی. به نظر می‌رسد وقتی فرد به پشت می‌خوابد فلج خواب بیشتر اتفاق می‌افتد.


  
  

هفت نکته برای افزایش جذابیت ظاهری با لباس


 

  • هفت نکته برای افزایش جذابیت ظاهری با لباس

    می‌توان به جرئت ادعا کرد تاثیری که لباس روی زیبایی هر زنی دارد، هم‌پای تاثیری است که ممکن است لوازم آرایش در جذابیت او ایفا کند؛ با این تفاوت که جذابیت با لباس، طبیعی‌ است. به همین دلیل هم خوب است با نکاتی برای افزایش جذابیت ظاهری به وسیله لباس آشنا شوید. در ادامه این نکات را برایتان نوشته‌ایم.

    فرم بدنت را بشناس!

    هفت نکته برای افزایش جذابیت ظاهری با لباس

    بدن هر زنی فرم مخصوص خودش را دارد. به طور کلی فرم‌های مختلف بدن در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند:

    1. ساعت شنی: یکی از ایده آل‌ترین فرم‌های بدن است که شامل کمر باریک و سرشانه و پایین‌تنه پهن و تقریبا هم‌اندازه می‌شود.
    2. گلابی: عرض سرشانه‌ها نسبت به لگن خیلی کمتر است.
    3. سیب: شامل پاهای باریک اما بالاتنه پهن و شکم و پهلو می‌شود.
    4. مثلث وارونه: پهنای سرشانه نسبت به لگن بیشتر است.
    5. مستطیل: دور کمر، لگن و شانه تقریبا عرض یکسانی دارند.

    اصول لباس پوشیدن برای هر کدام از فرم‌های بدن متفاوت است (برای آشنایی بیشتر با اصول درست لباس پوشیدن با توجه به فرم بدن خود اینجا کلیک کنید). برای مثال کسی که فرم بدنش مستطیل است، می‌تواند با خیال راحت دامن چین‌دار بپوشد تا کمی انحنا در ظاهرش ایجاد کند. کسی که اندامش شبیه سیب است بهتر است شلوار گشاد بپوشد تا بین پاها و بالاتنه‌اش تناسب ایجاد کند. پیراهن‌های ضربدری برای فرم بدن ساعت شنی مناسب هستند و کسی که فرم بدنش شبیه گلابی است می‌تواند بلوز چین‌دار یا گل‌دار به تن کند. پس اولین قدم شناسایی فرم بدن است. وقتی فرم بدنتان را بشناسید، متوجه می‌شوید کدام قسمت نیاز به پنهان شدن دارد و باید روی کدام قسمت تاکید بیشتری کنید.

    رنگ تو کدام است؟

    انتخاب رنگ لباس به رنگ چشم، پوست و مو بستگی دارد. فارغ از قوانین کلی تقریبا همه می‌دانند چه رنگی، رنگ خودشان است. این را هم اگر خودشان ندانند، حتما اطرافیان صادقشان می‌دانند؛ با وجود این دانستن بعضی نکات زیر خالی از لطف نیست:

    • اگر رنگ پوستتان روشن است و موهای مشکی دارید، با خیال راحت سراغ رنگ‌هایی مثل سرخابی و قرمز بروید.
    • اگر رنگ پوست و موهایتان تیره است از رنگ‌هایی مثل طلایی و زیتونی کمک بگیرید.
    • رنگ‌های ملایم مثل گلبهی و یاسی برای خانم‌هایی مناسب هستند که رنگ پوستشان کمی تیره است و موهای تیره دارند.
    • خانم‌هایی با رنگ پوست و موی روشن با خیال راحت سراغ آبی روشن و صورتی ملایم بروند.

    به روز بپوشید

    یکی از اشتباهات رایج خانم‌ها این است که اهمیت به روز بودن را نمی‌دانند. هیچ وقت لباسی را که سال قبل مد بوده، در سال جدید به تن نکنید. همیشه ست و مدل های جدید لباس زنانه را از نظر بگذرانید و گزینه‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. اگر هم کلا به پیروی از تازه‌های دنیای مد و لباس علاقه‌ای ندارید، سراغ ست لباس زنانه ای بروید که از لباس‌های ضروری و پایه یا Basic تشکیل شده باشد. این لباس‌ها هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند.

    به زیورآلات توجه کنید

    گاهی ساده‌ترین لباس با یک تکه زیورآلات یا اکسسوری زیبا و متفاوت طوری به چشم می‌آید که انگار کلی وقت صرف طراحی آن شده است. همیشه در ظاهرتان به جزئیات توجه کنید. زیورآلات برای پررنگ‌ کردن همین جزئیات ساخته شده‌اند. برای مثال اگر انگشت‌های بلند و کشیده‌ای دارید با خیال راحت از انگشترهای پهن استفاده کنید. اگر گردنتان کوتاه است سراغ گردنبند چوکر یا طوق نروید؛ چون گردنتان را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. این جزئیات، به ظاهر ساده هستند؛ اما رعایت کردنشان تاثیر بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت بیشتر شما دارد.

    کیف زیبا تهیه کنید

    هفت نکته برای افزایش جذابیت ظاهری با لباس

    می‌گویند سلیقه هر خانمی را می‌توان با نگاه کردن به کیف او فهمید. به همین دلیل هم بهتر است بین انواع مدل کیف زنانه خوب جست‌و‌جو کنید و گزینه‌هایی را پیدا کنید که برایتان مناسب‌تر هستند. هنگام خرید کیف زنانه به نکات زیر دقت کنید:

    • اگر ریز اندام هستید، سراغ کیف‌های بزرگ نروید. این کیف‌ها ریزه بودن شما را بیشتر نشان می‌دهند.
    • برعکس قضیه بالا هم صدق می‌کند. اگر درشت اندام هستید، کیف کوچک به کارتان نمی‌آید.
    • به رنگ کیفتان دقت کنید. این رنگ باید به ست لباس‌هایی که دارید، بیاید. بهتر است برای بیرون یک مدل کیف داشته باشید و برای مهمانی‌ها مدل رسمی‌تری تهیه کنید.

    مرسوم نیست که کیف‌های مهمانی بزرگ باشند؛ بلکه اغلب دستی و کوچک هستند. کیف مهمانی‌تان جایی برای قرار دادن گوشی تلفن همراه، کارت اعتباری، آینه و تعدادی لوازم آرایشی مثل رژ لب و ریمل است. آن را با وسایل غیر ضروری پر نکنید.

    کفشی  از دنیای سیندرلا

    یکی از عناصر مهم جذابیت زنان با لباس، انتخاب کفش مناسب است. هنگام خرید کفش زنانه به نکات زیر دقت کنید:

    • راحتی کفش حرف اول و آخر را می‌زند. به هیچ وجه حاضر نشوید کفشی بپوشید که زیباست؛ اما عذابتان می‌دهد.
    • کفش‌های لژدار رسمیت کمتری نسبت به کفشهای پاشنه بلند دارند؛ اما راحتتر هستند.
    • معمولا رنگ کیف و کفش را هم‌خانواده یا یکسان انتخاب می‌کنند.
    • کفش‌هایی که براق هستند برای روز مناسب نیستند.
    • در کمد هر زنی وجود یک جفت کتانی، یک جفت کالج و یک جفت کفش مهمانی پاشنه بلند، ضروری است.

    از طرح‌ها کمک بگیرید

    یادتان باشد هر چه طرح لباس‌تان شادتر باشد و رنگی که می‌پوشید انرژی بیشتری داشته باشد، شما هم سرزنده‌تر به نظر می‌رسید. به همین دلیل از طرح‌ها و رنگ‌ها کمک بگیرید. پوشیدن یک پیراهن گل‌دار زیبا با رنگ روشن زیبایی را چند برابر می‌کند.


97/1/11::: 7:39 ع
نظر()
  
  

معنای رنگ‌ پرچم کشورهای دنیا چیست ؟


 

  • معنای رنگ‌ پرچم کشورهای دنیا چیست ؟

    هر کشور با ترکیبی از رنگ‌های مختلف، پرچم و نمادی منحصر به فرد برای خود و مردمش ساخته است که به عنوان هویت آن کشور به شمار می‌رود. اما واقعا پشت این انتخاب رنگ‌ها مفهومی پنهان است یا مردم هر کشور به طور تصادفی آن‌ها را کنار هم قرار داده‌اند؟ این ایمیل را تا آخر مرور کنید تا در جریان چگونگی معنای رنگ پرچم چند کشور قرار بگیرید.

    پرچم ایران: سبز، سفید و قرمز

    پرچم ایرانپرچم ایران

    در فرهنگ ایرانی سبز نشان‌دهنده‌ی رشد و شادی، سفید به معنای صلح و قرمز متناظر با شجاعت، آتش و عشق است. عبارت “الله اکبر” 22 بار روی این پرچم تکرار شده (11 بار بر روی قرمز و 11 بار بر روی سبز) که نماد روز 22 بهمن است. نماد وسط پرچم نیز طراحی زیبایی از کلمه‌ی الله به شمایل گل لاله است.

    آمریکا: آبی، قرمز و سفید

    پرچم آمریکاپرچم آمریکا

    از سال 1775 میلادی، 28 شکل مختلف از این پرچم ارائه شده است که هرکدام در تعداد ستاره و خطوط موازی متفاوت هستند. نسخه‌ی امروزی این پرچم از روز استقلال در سال 1960 معرفی شده و دارای 13 خط افقی نشان‌دهنده‌ی 13 مستعمره‌ای است که ادعای استقلال کردند و تبدیل به اولین ایالت‌های عضو اتحادیه شدند و 50 ستاره نشان‌دهنده‌ی 50 ایالت فعلی ایلات متحد‌ه‌ی آمریکا است.

    پرچم بریتانیا: قرمز، سفید و آبی

    پرچم بریتانیاپرچم بریتانیا

    پرچم انگلستان متشکل از صلیب قرمز سنت جورج (قدیس حامی انگلستان)، صلیب سنت پاتریک(قدیس حامی ایرلند) و صلیب ضربدری سنت اندرو (قدیس حامی اسکاتلند) است. با این که ویلز نیز جزئی از انگلستان است، اما در پرچم به آن اشاره‌ای نشده است، چرا که ویلز زمان طراحی پرچم، بخشی از خاک انگلیس بود.

    پرچم کانادا: قرمز و سفید

    پرچم کاناداپرچم کانادا

    مدت زیادی نیست که علامت برگ افرا، روی پرچم رسمی کانادا قرار گرفته است. این پرچم در سال 1965 و پس از بحث‌های طولانی لِستر بی پیرسون (نخست وزیر وقت) طراحی شد. برگ درخت افرا 11 گوشه‌ی پرچم چنان با کانادا عجین است که هر ساله روز ملی کانادا، پرچمی با همین شکل و شمایل ساخته می‌شود.

    پرچم فرانسه: قرمز، سفید و آبی

    پرچم فرانسهپرچم فرانسه

    رنگ سفید پرچم فرانسه نشان‌دهنده‌ی پادشاه بوده و هم چنین رنگ خانه‌ی بِربِن (Bourbon) است که تا پیش از انقلاب فرانسه بر این کشور حکمرانی می‌کرد. قرمز و آبی نشان دهنده‌ی شهر پاریس هستند؛ این دو رنگ توسط انقلابیونی مورد استفاده قرار گرفته بود که در سال 1789 به سمت باستیل روانه شدند.

    پرچم آلمان: مشکی، قرمز و طلایی

    پرچم آلمانپرچم آلمان

    وابستگی آلمانی‌ها به این سه رنگ به سال 1840 بازمی‌گردد که پارلمان فرانکفورت مشکی، قرمز و طلایی را به عنوان رنگ‌های رسمی آلمان اعلام کرد. گفته می‌شود که این رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی دموکراسی هستند و شکل فعلی پرچم پس از اتحاد دو آلمان معرفی شد.

    پرچم چین: قرمز و طلایی

    پرچم چینپرچم چین

    قرمز نشان‌دهنده‌ی انقلاب کمونیستی در چین و پنج ستاره‌ی طلایی و ارتباط آن‌ها نماد اتحاد مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست این کشور (CPC) است. جهت ستاره‌ها (چهار ستاره‌ی کوچکتر در اطراف یک ستاره‌ی بزرگ) نشان‌دهنده‌ی اتحاد در کنار خوبیِ برتر است.

    پرچم اتریش: قرمز و سفید

    پرچم اتریشپرچم اتریش

    اعتبار طراحی این پرچم مربوط به لئوپولد پنجم، دوک اتریش در سال 1230 است. بر اساس افسانه، طراحی این پرچم از روی لباس سفید رزم لئوپولد بود که پس از بازگشت از جنگ به خون آغشته شده بود. هنگامی که وی کمربندش را باز کرد، قسمتی از لباس که زیر کمربند بود، همچنان سفید بود.

    پرچم یونان: آبی و سفید

    پرچم یونانپرچم یونان

    مفهوم 9 خط نشان‌دهنده‌ی 9 سیلاب عبارت “آزادی یا مرگ” (به زبان یونانی) و صلیب سفید در گوشه‌ی سمت چپ نشان‌دهنده‌ی مسیحیت اُرتدکس شرقی، مذهب رسمی یونان است.

    پرچم استرالیا: آبی، قرمز و سفید

    پرچم استرالیاپرچم استرالیا

    پرچم استرالیا نماد خوبی از رفاه عمومی است. این پرچم شامل پرچم بریتانیا در گوشه‌ی سمت چپ و یک ستاره‌ی هفت‌گوش سفید بزرگ است که ستاره‌ی رفاه عمومی نامیده می‌شود. باقی ستاره‌ها نماد صورت فلکی چلیپا (صلیب جنوبی) است که از استرالیا به خوبی قابل رصد هستند.

    پرچم آفریقای جنوبی: سبز، مشکی، سفید، طلایی، قرمز و آبی

    پرچم آفریقای جنوبیپرچم آفریقای جنوبی

    پس از آزاد شدن نلسون ماندلا از زندان در سال 1990، پرچم جدیدی برای آفریقای جنوبی انتخاب شد. مشکی، سبز و طلایی از تابلوهای کنگره‌ی ملی آفریقایی ماندلا گرفته شد، و قرمز، آبی و سفید از پرچم قدیمی ترانسوال گرفته شده است. گفته می‌شود که شکل Y مانند مربوط به همگرایی فرهنگ‌های کشور است.

    پرچم نپال: آبی، قرمز و سفید

    پرچم نپالپرچم نپال

    شکل غیرمتداول پرچم نماد قلل هیمالیا و ماه و خورشید نشان‌دهنده‌ی آرامش و ثبات است. رنگ قرمز لاکی این پرچم، رنگ گل صد تومانی، گل ملی کشور است و مرز آبی آن نشان‌دهنده‌ی صلح است.

    پرچم برزیل: سبز، زرد، آبی و سفید

    پرچم برزیلپرچم برزیل

    پرچم فعلی برزیل به طور رسمی روز 15 نوامبر 1889 انتخاب شد. رنگ سبز آن نماد جنگل‌ها و دشت‌های شاداب و انبوه این کشور است. لوزی زردرنگ میان آن نماد ثروت برزیل در منابع طلا و دایره‌ی میان آن و ستاره‌هایش نماد آسمان پرستاره‌ی این کشور است. شعار روی پرچم برزیل “Orderm e Progresso” که به “نظم و پیشرفت” ترجمه می‌شود.

    پرچم نیجریه: سبز و سفید

    پرچم نیجریهپرچم نیجریه

    خط‌های سبز نماد ثروت، طراوت پوشش گیاهی و صنعت کشاورزی و خط سفید میان نماد میل این ملت به صلح و یکرنگی است. این پرچم در ابتدا توسط مایکل تایوو آکینمومی، دانشجوی 23 ساله‌ای طراحی شد و رسما از یکم اکتبر 1960 مورد استفاده قرار گرفت.

    پرچم ویتنام: قرمز و زرد

    پرچم ویتنامپرچم ویتنام

    قرمز براق نشانه‌ی کمونیسم و همچنین نماد خون‌های ریخته شده در جنگ برای استقلال کشور است. ستاره‌ی پنج‌پر زرد نیز نشانه‌ی اتحاد کارگران، سربازان، مردم عادی، جوانان و خردمندان است.

    پرچم هند: زعفرانی، سفید، سبز و آبی

    پرچم هندپرچم هند

    هنگامی که این پرچم در سال 1931 معرفی شد، خط سبز نشانه‌ی مسلمانان و خط زعفرانی نشانه‌ی هندوها و خط سفید نماد میل به صلح میان آنان بود. چرخ آبی‌رنگ میان دارای 24 شاخه، نماد 24 ساعت روز است.


  
  

5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان


 

  • 5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

    درست مثل هر جای دیگری، مدرسه و هر محیط آموزشی، محیط اجتماعی محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم اهمیت دارد برای فرزندانمان چه نوع پوششی انتخاب کنیم تا موجه‌تر و زیباتر به نظر برسند. فرم مدرسه دختران که مشخص است؛ مانتو و مقنعه؛ اما پسرها آزادی بیشتری در انتخاب لباس‌هایشان دارند؛ به همین خاطر این نوشته توصیه‌هایی برای ساختن استایل بهتر پسرها می‌دهد.

    اهمیت شناخت تیپ شخصیتی

    برای انتخاب لباس شاید هیچ چیز به اندازه اینکه تیپ شخصیتی دانش‌آموز را بشناسید، اهمیت نداشته باشد. اگر بتوانید تیپ شخصیتی فرزندتان را بشناسید، دستتان برای انتخاب ست لباس پسرانه ای که او را خوشحال می‌کند، بازتر خواهد بود. برای مثال بچه‌های درون‌گرا از اینکه خیلی به چشم بیایند، آزرده می‌شوند؛ درست بر خلاف پسربچه‌های برون گرا که هر کاری می‌کنند تا بیشتر دیده شوند. در چنین شرایطی انتخاب تی شرت پسرانه قرمز برای بچه‌ای که سرش توی لاک خودش است، اشتباه خواهد بود، چون قرمز رنگ دیده شدن است و فرزند شما از زیادی توی چشم بودن فراری است. بنابراین اولین قدم برای انتخاب ست روزمره در مدرسه را با شناخت تیپ شخصیتی فرزندتان بردارید.

    اسپرت می‌پوشد یا نیمه رسمی؟

    ببینید دوست دارد بیشتر لباس‌های اسپرت بپوشد یا اینکه از تیپ نیمه رسمی هم خوشش می‌آید؟ اگر اسپرت پوش است؛ شلوار جین، تی شرت یا بلوز اسپرت و کتانی برایش مناسب هستند و اگر به ست نیمه رسمی علاقه دارد سراغ پولوشرت، پیراهن، شلوار کتان و کالج پسرانه بروید.

    نکته تکمیلی: یکی از نکاتی که رعایت آن باعث خوشتیپ شدن بچه‌ها می‌شود، توجه به قانون لایه‌هاست؛ هر چه با لباس تعداد لایه‌های بیشتری بسازید، ناخودآگاه فرزندتان را به روزتر کرده‌اید. ضمن اینکه در صورتی که گرم یا سردش شود، خیلی راحت می‌تواند از لایه‌های لباسش کم کند. زیرپوش، پیراهن، کاردیگان، ژاکت و کاپشن می‌توانند لایه‌های یک ست پاییزه یا زمستانه باشند.

    ایمان به معجزه رنگ‌ها

    دنیای بچه‌ها، دنیایی شاد و رنگارنگ است. به همین دلیل هم خوب است به عنوان والدین کمک کنید تا این دنیای رنگی وجودشان، همه‌جوره خودش را نشان بدهد. اگر مهد، پیش دبستانی یا حتی مدرسه‌اش اجازه می‌دهد برای دانش‌آموزتان ستی رنگارنگ تهیه ببینید که با پوشیدن آن و نگاه کردنش، انرژی بگیرد. در عین حال به نکات زیر دقت کنید:

    • در فصل‌های سرد سال سراغ رنگ‌های گرم بروید، اگر در انواع مدل لباس های پسرانه فرزندتان نارنجی، زرد و آجری به کار رفته باشد، یک ست روزمره با تناژ گرم برایش ساخته‌اید. در فصل‌های گرم سال سراغ رنگ‌های روشن و ملایم بروید، رنگ‌هایی مثل سبز و آبی احساس بهتری در او ایجاد می‌کنند.
    • سعی کنید در ست روزمره فرزندتان حتما رنگ‌های شیری، آبی ملایم و کرم را داشته باشید. این سه رنگ بسیار خوب کنار هم می‌نشینند و نتیجه‌ای شیک و زیبا به دست می‌دهند.
    • اگر از قوانین ترکیب رنگ‌ها اطلاعی ندارید، سراغ خرید ست های آماده بروید و اگر دوست دارید خودتان یاد بگیرید، می‌توانید درباره چرخه رنگ‌ها در سایت colormattersبخوانید. رنگ‌های کنار هم در این چرخه، هم‌خانواده هستند و رنگ‌های رو‌به‌روی هم مکمل. استفاده از هر دو مجاز است؛ فقط ریسک اولی کمتر از دومی است.

    هماهنگی بین کوله و ست لباس

    5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

    به خاطر داشته باشید هماهنگی بین رنگ لباس‌های ست روزمره دانش‌آموزان، تنها یکی از مهم‌ترین قوانین برای شیک پوش کردن آن‌هاست. قانون دیگر که بعضی‌ها به آن دقت نمی‌کنند لزوم خرید کیف و کوله پسرانه متناسب با لباس‌های بچه‌هاست. نمی‌توانید یک کوله پشتی سرمه‌ای تیره بخرید در حالی‌که تناژ بیشتر لباس‌های فرزندتان قهوه‌ای ملایم است. بنابراین حتما به هماهنگی بین رنگ‌ها دقت داشته باشید.

    نکته مهم دیگر توجه به استاندارد بودن کوله است. حتما کوله‌هایی بخرید که قابلیت تنظیم بند داشته باشند. کوله پشتی نباید شل و ول باشد؛ بلکه باید درست روی شانه‌ها بنشیند و تقریبا به کمر بچسبد. وزن خود کوله هم نباید زیاد باشد، چون وقتی کتاب بگذارید، سنگین‌تر خواهد شد. کوله‌هایی که بند سوم دارند و دور کمر بسته می‌شوند، وزن را بهتر تقسیم می‌کنند و بیشتر از سلامت ستون فقرات مراقبت می‌کنند.

    خرید محافظ قلب دوم

    احتمالا فرزند شما هم مثل بقیه بچه‌ها به پوشیدن کفش های مد روز پسرانه اهمیت زیادی می‌دهد. با توجه به اینکه سایز پای پسر بچه‌ها هر سال عوض می‌شود، هیچ ایرادی ندارد اگر هر سال برایشان کفش‌های مد روز بگیرید. به نکات زیر هنگام خرید کفش دقت کنید:

    5 قانون طلایی برای لباس پوشیدن دانش‌آموزان

    • بعد از پوشیدن کفش، قسمت پنجه را چک کنید. بین انگشت شست و نوک کفش باید کمی فاصله وجود داشته باشد. اگر انگشت میانی پای فرزندتان بلندتر از انگشت شست است، این فاصله باید بین انگشت میانی و جلوی کفش وجود داشته باشد.
    • کفشی که دوخت داشته باشد بهتر از کفشی است که دور آن چسب کاری شده باشد؛ به خصوص که پسر بچه‌ها جنب و جوش زیادی دارند و ممکن است کفش‌هایشان را زودتر خراب کنند. دوخت، دوام کفش را بالا می‌برد.
    • از نرمی کفش مطمئن شوید. قرار نیست فرزندتان ساعات طولانی مدرسه را با کفشی سپری کند که خشک است و پایش را اذیت می‌کند.
    • بچه‌های کوچکتر معمولا نمی‌توانند درست احساساتشان را بیان کنند. بعد از پوشیدن کفش تازه، تا چند روز خودتان پاهایشان را چک کنید مبادا که کفش آن را زده باشد.
    • داشتن یک جفت کفش مخصوص ورزش و یک جفت کفش نیمه رسمی برای مدرسه کافی است. اگر فرزندتان همیشه لباس اسپرت می‌پوشد، داشتن کفش ورزشی هم به تنهایی خوب است.

  
  
<      1   2